loading...
اف سی کاتالونیا
محمد حسین صادقی بازدید : 58 دوشنبه 21 مهر 1393 نظرات (1)

          

 

 در راستای ارزیابی و تحلیل برخی از خریدهای بزرگ تابستانی باشگاه های اروپایی، این یادداشت به قلم پیتر مک ویتی، به بررسی شرایط ایوان راکیتیچ در باشگاه بارسلونا می پردازد.

          

 

 در راستای ارزیابی و تحلیل برخی از خریدهای بزرگ تابستانی باشگاه های اروپایی، این یادداشت به قلم پیتر مک ویتی، به بررسی شرایط ایوان راکیتیچ در باشگاه بارسلونا می پردازد.

پس از پشت سر گذاشتن یک فصل شگفت انگیز با سویا که در آن راکیتیچ کاپیتان و قلب تپنده شاگردان امری به حساب می آمد و باعث شد که این تیم به عنوان قهرمانی رقابت های لیگ اروپا دست یابد،این ستاره تیم ملی کرواسی  با پیوستن به بارسلونا که با انجام تغییراتی انقلاب مانند به دنبال قهرمانی های دوباره در اسپانیا و اروپا بود، پاداش بازی های خوبش را دریافت کرد.

گذشته

پیش از پایان فصل گذشته راکیتیچ به باشگاه هایی نظیر چلسی و یوونتوس لینک شده بود، اما پس از چند هفته سران بارسلونا بودند که برای انتقال این ستاره کروات اقدام کردند ودر نهایت تنها یک روز قبل از دیدار کرواسی برابر برزیل در رقابت افتتاحیه جام جهانی توانستند که این انتقال را با پرداخت 20 میلیون یورو نهایی کنند.

در ابتدا بسیاری از مردم تصور می کردند که شاید راکیتیچ در بارسا به یک بازیکن نیمکت نشین و بدون تاثیر تبدیل شود، اما با بالا رفتن سن ژاوی هرناندز و نمایش اسف بار تیم ملی اسپانیا در رقابت های جام جهانی که با نیمکت نشینی ژاوی نیز همراه بود همگان به این نکته اشاره کردند که بازیکن سابق باشگاه شالکه آلمان در فصل آینده بیشتر مسئولیت های ژاوی 34 ساله را در ترکیب اصلی بارسلونا به خدمت خواهد گرفت.

حال

در روزهای اخیر این بازیساز متولد سوئیس به رکن اصلی خط میانی و گردش توپ لوئیز انریکه در بارسلونا تبدیل شده است که علاوه بر تدارک حملات بارسا از خط دفاعی مسئولیت ژاوی در غالب کردن فلسفه بازی بارسلونا به حریفان را نیز به عهده گرفته است. تا بدین جای رقابت های لالیگا هیچ بازیکنی نتوانسته که بیشتر از راکیتیچ به همبازیان خود پاس صحیح ارسال کند. او در این 7 مسابقه 595 پاس صحیح داده و دقت پاس های او 91 درصد بوده است و این اعداد و ارقام به وضوح نشان داده است که وی توانسته ردای سلطان پاس فوتبال اسپانیا را از ژاوی دریافت کرده و شایستگی هایش را به اثبات برساند.

نکته دیگر این است که نقش راکیتیچ در بارسا تنها به ارسال پاس محدود نشده است. وی که در سمت راست خط میانی سه نفره بارسا به میدان می رود در این بازی ها توانسته ارسال ها و پاس ها مستقیم خوبی را نیز  برای شکست دفاع حریفان انجام دهد با بازیخوانی بالا و تکل های به موقعش در کارهای دفاعی نیز عملکرد مثبتی را برای تیم به ثبت رسانده است.

البته که انتظار زیادی از راکیتیچ برای حضور در کارهای دفاعی نمی رود و همچنان نقش اصلی او بازیسازی برای مهاجمان است. او در این زمینه بیش تر از نیمار با لئو مسی همکاری داشته است و این نیز یک نکته کلیدی است زیرا که به عنوان جانشین ژاوی که کمک اصلی مسی در سال های اخیر بوده است، راکیتیچ وظیفه دارد که در فاز تهاجمی برای تیم فعال تر عمل کند و این موضوع هنگامی آشکار تر می شود که ژاوی با وجود دقایق کمی که در این فصل به میدان رفته (4 مسابقه که در دو بازی از ابتدا به میدان رفته است) موقعیت های بیشتری را نسبت به راکیتیچ خلق کرده است.

آینده

هفته های اول این فصل نشان از آینده درخشان راکیتیچ در بارسلونا دارد. در ابتدا نگرانی های بسیاری وجود داشت که شاید ا نتواند با شیه منحصر به فرد بازی بارسولنا کنار بیاید و شای نتواند در باشگاهی بزرگ تر از سیا  با افزایش فشار ها بازی خودش را در زمین مسابقه به نمایش بگذارد، اما او تا به حال نشان داده است که حضور او در بارسا انتقال فوق العاده ای برای باشگاه بوده است.

او در زمین مسابقه به خوبی از نیمار و مسی حمایت می کند. البته که هنوز جای پیشرفت زیادی برایش در فاز تهاجمی تیم وجود دارد، اما با این وجود وی توانسته که خواسته اصلی انریکه از خودش را که حفظ مالکیت توپ و ارسال پاس های صحیح و ایجاد فشار بر روی حریفان در هنگام از دست دادن مالکیت توپ را به خوبی در زمین مسابقه اجرا کند.

در نهایت مشخص است که نقش راکیتیچ در ترکیب بارسلونا در فصل های آینده مهم تر و تاثیر گذار تر خواهد شد و در شرایطی که همه نگاه ها بر مثلث نیمار- مسی - سوارز خواهد بود، راکیتیچ به بازیکنی کلیدی برای حمایت این سه بازیکن و ایجاد آزادی برای خط حمله تیم تبدیل  شده و کمک بسیاری به این مثلث قدرتمند تهاجمی خواهد کرد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط acmilani در تاریخ 1393/07/21 و 18:59 دقیقه ارسال شده است

این وبم مال شما
fc-catalonia.blogfa.com
به منم سر بزنین


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    دلیل شکست های اخیر بارسا؟؟؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 277
  • کل نظرات : 54
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 40
  • آی پی دیروز : 93
  • بازدید امروز : 69
  • باردید دیروز : 321
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 943
  • بازدید ماه : 2,760
  • بازدید سال : 11,921
  • بازدید کلی : 42,257