loading...
اف سی کاتالونیا
محمد حسین صادقی بازدید : 62 دوشنبه 05 آبان 1393 نظرات (0)

 

تصميم لوئيز انريكه سرمربى بارسا در سال ها پيش براى ترك برنابئو و پيوستن به نيوكمپ به عنوان بازيكن هنوز هم جنجالى است و هواداران مادريدى به همين دليل نفرت خاصى از وى دارند.

 

تصميم لوئيز انريكه سرمربى بارسا در سال ها پيش براى ترك برنابئو و پيوستن به نيوكمپ به عنوان بازيكن هنوز هم جنجالى است و هواداران مادريدى به همين دليل نفرت خاصى از وى دارند.

لوئيز انريكه به شخصيت منفورى در بين هواداران مادريدى تبديل شده است، موضوعى كه حتى بر ال كلاسيكوى شنبه شب تاثيرگذار بود و بحث هاى زيادى را در رسانه ها و بين دوستداران فوتبال به وجود آورده بود.

لوئيز انريكه فوتبال حرفه اى خود را از تيم اسپورتينگ گيخون، تيم شهر محل تولد خود آغاز نمود، بازى هاى او در آن تيم توجه سران رئال مادريد را به خود جلب نمود تا اينكه در سال 1991 تيم پايتخت نشين با پرداخت مبلغ 1.5 ميليون يورو او را به خدمت گرفت. بعد از پنج سال حضور در برنابئو او هرگز نتوانست انتظارات را برآورده سازد و به همين دليل اتفاقى تصور نشدنى روى داد، او به صورت بازيكن آزاد به بارسلونا پيوست.

لوئيز انريكه بازيكنى انعطاف پذير بود كه توانايى بازى در اكثر پست ها را داشت، در ابتداى دوران فوتبالش او مهاجم بود، اما در مادريد او بيشتر به عنوان مدافع كنارى به بازى گرفته مى شد. در سال هاى حضور لوئيز انريكه در مادريد، اين تيم  از شرايط چندان مطلوبى برخوردار نبود در حالى كه بارسلونا مهمترين رقيب اين تيم توانسته بود چهار مرتبه متوالى لاليگا را فتح نمايد،  با اين وجود لوئيز انريكه از جمله بازيكنانى بود كه عملكردش در مادريد همواره مورد انتقاد شديد مطبوعات قرار داشت.

در فصل 1994/95 رئال مادريد توانست قهرمان لاليگا شود و لوئيز انريكه در پيروزى 5:0 مقابل بارسلونا موفق به گل زنى شد، او اين گل خود را به طرز خاصى جشن گرفت تا عشق و علاقه خود به رئال مادريد را به اثبات رساند، در فصل بعد هر چه به پايان فصل نزديك مى شد، نارضايتى و عصبانيت لوئيز انريكه كه در آن زمان به تيم ملى اسپانيا نيز دعوت شده بود، به دليل انجام بازى هاى كم در رئال مادريد افزايش مى يافت. هنگامى كه در اكتبر سال 1995 و در براى بازى مقابل آلباسته خورخه والدانو سرمربى وقت رئال مادريد، ‌از حضور انريكه حتى در كادر هيجده نفره تيم نيز صرف نظر نمود، او به خبرنگاران گفت:"من بازهم بازى نمى كنم و به همين دليل براى من كاملا مشخص شده است كه آينده ام چگونه خواهد بود. من با مدير برنامه هايم در اين خصوص صحبت خواهم كرد."

اسپورتينگ گيخون آماده بود تا لوئيز انريكه را بار ديگر به خدمت گيرد، اما بارسلونا با تماس با مدير برنامه هاى او اعلام نمود كه خواهان جذب انريكه است. در اين ميان خورخه والدانو سرمربى رئال مادريد به دليل كسب نتايج ضعيف و بحرانى كه در مادرديد به وجود آمده بود از سمت خود بركنار شد، اما رئال مادريد در پايان فصل تنها به رده ششم رسيد و حتى جواز حضور در رقابت هاى اروپايى را نيز كسب نكرد.

مقایسه عملکرد لوئیز انریکه در بارسلونا و رئال مادرید

  بارسلونا رئال مادرید
تعداد فصل های حضور 5
تعداد بازی ها 300 213
تعداد گل های به ثمر رسانده 109 18
تعداد عناوین 7 3
تعداد قهرمانی در لالیگا 2 1

با اين حال براى فصل جديد لوئيز انريكه خواهان عقد قراردادى جديد با رئال مادريد با افزايش دستمزد بود. اما مادريدى ها كه در حال گذراندن شرايط سختى بودند، حاضر به قبول پيشنهاد انريكه نشدند تا اينكه وى تصميم به مذاكره و امضاى قرارداد با بارسلونا گرفت. در تابستان سال 1996 فابيو كاپلو هدايت رئال مادريد را بر عهده گرفت و به سران باشگاه پيشنهاد نمود تا قرارداد لوئيز انريكه را تمديد نمايند، اما اين بازيكن 26 ساله در اين فاصله زمانى با بارسلونا به توافقات نهايى رسيده بود. خينس كاراواخال مدير برنامه هاى انريكه در آن زمان گفته بود:"لوئيز انريكه هرگز نتوانست روابط خوبى با تماشاگران مادريدى داشته باشد، باشگاه رئال مادريد هم به ما اعلام نمود كه قرارداد انريكه تمديد نخواهد شد، به همين دليل ما به دنبال باشگاهى جديد براى انريكه بوديم، هنگامى كه همه توافقات نهايى با بارسلونا انجام شده بود، فابيو كاپلو سرمربى جديد رئال مادريد خواهان تمديد قرارداد انريكه شد، اما ديگر كمى دير شده بود."

در مراسم معارفه لوئيز انريكه به عنوان بازيكن جديد بارسا، وى به خبرنگاران گفت كه او هيچ علاقه اى به ديدن عكس هاى خود در پيراهن سفيد رئال مادريد ندارد:"من در پيراهن آبى انارى بارسا احساس بهترى دارم." در دومين فصل حضورش در بارسلونا او توانست اولين گل خود به رئال مادريد را به ثمر رساند، او همانند گلى كه چند سال قبل در ال كلاسيكو به بارسا زده بود، به خوشحالى پرداخت، موضوعى كه به شدت عصبانيت هواداران مادريدى را برانگيخت، انريكه در اين رابطه گفت:"براى من مهم نيست كه هواداران چه واكنشى نسبت به عملكرد و يا شادى من نشان مى دهند."

سرجى باروخان مدافع كنارى سمت چپ بارسا در آن زمان در رابطه با خوشحالى پس از گل انريكه مى گويد:"من به خوبى اتفاقات پس از گل آن بازى را به ياد دارم. هنگامى كه انريكه از خوشحالى با مشت به سينه خود مى كوبيد." كارلوس ركساچ مدافع و سرمربى بارسا نيز در خصوص انريكه معتقد است:" او هميشه تمام تلاش خود را براى بارسا انجام داده است، هواداران بارسا نيز اين موضوع را متوجه شدند و خيلى سريع با او رابطه قلبى و خوبى برقرار نمودند، البته وقتى هواداران رئال متوجه شدند كه او چه علاقه اى به بارسا دارد، از او تنفر خاصى پيدا به دل گرفتند."

در مجموع لوئيز انريكه در پيراهن بارسلونا موفق به ثمر رساندن پنج گل به رئال مادريد شد و هر بار شادى خاصى بعد از به ثمر رساندن اين گل ها از خود به نمايش گذاشت. در يكى از ديدارهاى ال كلاسيكو بازيكنان بارسا پيش از انجام بازى به تشويق هواداران مادريدى حاضر در استاديم برنابئو پرداختند، اما لوئيز انريكه حاضر به شركت در چنين مراسمى نشد تا خشم و عصبانيت بيشنر هواداران مادريدى را بر انگيزد.

البته انريكه مشاجرات و برخوردهايى نيز با بازيكنان رئال مادريد داشته است،‌كه برخوردهاى وى با زين الدين زيدان هنوز در ذهن فوتبال دوستان باقى مانده است. نفرت انريكه از رئال مادريد به حدى است كه او حتى از پيروزى 6:2 بارسلونا مقابل رئال مادريد در سال 2009 به عنوان "بزرگترين لذت فوتبالى" نام برده است. وى در گفتگويى پيش از بازى ال كلاسيكوى شنبه شب گفته بود:"من هيچ خاطره خوب و خوشايندى از زمان حضور خود در مادريد ندارم و از نظر من بهترين سناريوى لاليگا زمانى اتفاق مى افتد كه رئال مادريد در جدول بدون امتياز باشد."

با همه اين تفاسير اولين تجربه ال كلاسيكوى لوئيز انريكه در سمت مربى گرى با شكست مواجه شد تا وى نتواند شبى لذت بخش را در مادريد سپرى نمايد.

By Ben Hayward / Goal Deutschland

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    دلیل شکست های اخیر بارسا؟؟؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 277
  • کل نظرات : 54
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 84
  • آی پی دیروز : 93
  • بازدید امروز : 371
  • باردید دیروز : 321
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,245
  • بازدید ماه : 3,062
  • بازدید سال : 12,223
  • بازدید کلی : 42,559