loading...
اف سی کاتالونیا
neymar بازدید : 103 دوشنبه 12 آبان 1393 نظرات (0)

 

دو شب گذشته بارسلونا دومین شکست پیاپی اش در لیگ اسپانیا را متحمل شد تا از صدر جدول لالیگا کنار برود و جای خود را به رقبای مادریدی اش بدهد و پس از رئال و اتلتیکو پس از نه هفته صدرنشینی به لطف تفاضل گل بالاتر از سویا در رده سوم قرار بگیرد.

منبع؛

 

شب گذشته بارسلونا دومین شکست پیاپی اش در لیگ اسپانیا را متحمل شد تا از صدر جدول لالیگا کنار برود و جای خود را به رقبای مادریدی اش بدهد و پس از رئال و اتلتیکو پس از نه هفته صدرنشینی به لطف تفاضل گل بالاتر از سویا در رده سوم قرار بگیرد.

به گزارش تحریریه شفقناورزشی، شکست مقابل سلتاویگو آن هم در نیوکمپ باعث شد که انتقادات زیادی به بازیکنان و مربی آبی اناری ها بشود و بسیاری عملکرد ضعیف آنها را دلیل این شکست دانستند. به هر حال آمار روی کاغذ هم چیزی غیر از این نمی گوید و دو شکست پیاپی و از دست دادن صدر جدول نشان از وجود مشکلات سیستمی وتاکتیکی در باشگاه دارد.  بارسایی ها پس از شکست مقابل رئال در ال کلاسیکو، مقابل تیم نه چندان قدرتمند سلتا هم تن به شکست دادند، مسئله ای که به کام بارسایی ها اصلا خوش نمی آید.

با این حال همه چیز به این آمار خشک ریاضی روی کاغذ هم خلاصه نمی شود و این مسئله یک بعد دیگر هم دارد. انریکه شب گذشته بعد از بازی با باشگاه فصل قبلش، گفت که توپ های ما به درون دروازه سلتا نمی رفت. واقعیت هم حداقل در این بازی حرف او را تایید می کند، کم شانسی آبی اناری ها در این بازی  بیش از هر چیز مشهود بود.

لیونل مسی دو بار و نیمار هم دو بار توپ را به تیر دروازه کوبیدند و در چندین صحنه دیگر هم موقعیت هایی که همواره این دو ستاره تبدیل به گل می کردند، راهی به دروازه نیافت. لوئیز سوارز هم که اولین بازی اش را در نیوکمپ به نمایش می گذاشت،عطش سیری ناپذیری برای گل زنی و راه یافت به قلب هوادران بارسا داشت اما او هم توفیقی بیشتر دو همتایش در خط حمله بارسا نیافت و نزدیک به 20 موقعیت گل از سوی آبی اناری ها خلق شد و به هدر رفت. البته از عملکرد خوب دروازه بان سلتاویگو هم نمی توان گذشت اما بعضی وقت ها، همه چیز آنگونه که باید پیش برود، پیش نمی رود تا سلتاویگویی ها هم خود از پیروزی شان در نیوکمپ متعجب شوند.

شاید اگر بخشی از تیم بارسا در مقابل سلتا قابل سرزنش باشد، خط دفاعی این تیم است. صحنه گل سلتاویگویی ها قطعا برای خط دفاع آبی اناری ها شرم آور بود. در شرایطی که همه مدافعین بارسا به علاوه بوسکتس در نیمه دفاعی زمین خودی قرار داشتند دوبازیکن سلتا با حرکات تکنیکی خیلی خوبشان، توپ را از مدافعان عبور دادند و در یکی از حملات انگشت شمارشان دروازه بارسا را باز کردند و مدافعان بارسا را انگشت به دهان گذاشتند. شاید خود مدافعین بارسا هم باورشان نمی شد که سلتاویگویی ها به این راحتی، تنها در یک حرکت آنها را جا بگذارند.

اینگونه اشتباهات خط دفاعی بارسلونا می تواند در ادامه فصل نگران کننده باشد اما در کل نمی توان بارسایی که مقابل سلتاویگو به میدان رفت را ضعیف یا لایق شکست معرفی کرد. هر چند آن کیفیت همیشگی در خطوط مختلف کاتالان ها و به خصوص انسجام لازم را در خط میانی را شاهد نبودیم اما به کمی خوش شانسی بارسا می توانست 3 امتیاز این بازی را از آن خود کند.

درست است که این باخت به قیمت از دست رفتن صدر و کم شدن روحیه آبی اناری ها تمام شد اما در حال حاضر بارسا تا بحران کیلومتر ها فاصله دارد مسئله ای که بعضی از رسانه ها ادعای آن را کرده اند.

با این همه، در تیمی که خطرناکترین مثلث خط حمله آمریکای جنوبی و به اعتقاد خیلی ها جهان  - متشکل از نیمار، مسی و سوارز- را در اختیار دارد نود دقیقه بدون گلزنی مقابل تیم درجه دویی مانند سلتاویگو، به قول انریکه عصبانی کننده است. با این حال، این مثلث در این بازی نشان داد که به طور بالقوه پتانسیل برگزاری جشنواره های گل را در بازی های آتی دارد و هماهنگی و بازیابی روحیه می تواند این فرآیند را تسریع کند. بازی چهارشنبه شب این هفته برابر آژاکس در لیگ قهرمانان می تواند فرصتی برای احیای بارسایی ها باشد، بی شک ناکامی در این بازی پس از دو شکست قبلی، گناهی نابخشوده برای انریکه و شاگردانش، از سوی طرفداران آبی اناری ها تلقی خواهد شد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    دلیل شکست های اخیر بارسا؟؟؟
    صفحات جداگانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 277
  • کل نظرات : 54
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 3
  • آی پی امروز : 54
  • آی پی دیروز : 93
  • بازدید امروز : 196
  • باردید دیروز : 321
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,070
  • بازدید ماه : 2,887
  • بازدید سال : 12,048
  • بازدید کلی : 42,384